Trending: cadeaubonnen drukken is leuk voor je klanten en goed voor je kassa

Geplaatst in Marketing, Uitgelichte producten door op 8 maart 2017 0 Reacties

Het aantal uitgegeven cadeaubonnen in Nederland is in 2016 flink gestegen. Dat lezen we in een onderzoek van GfK, één van de grootste marktonderzoekbureaus ter wereld. Ook Drukwerkdeal.nl ziet een mooie stijging in de verkoop van cadeaubonnen: ruim 50% in de feestmaand december. Goed nieuws voor retailers? Wij denken van wel: maar liefst 61% van de ontvangers besteedt in de winkel veel meer dan het ontvangen bedrag, gemiddeld zelfs het dubbele.

Voor groot en klein

Inmiddels zijn er honderden cadeaubonnen op de markt. Veelal van grote merken, maar kleinere winkeliers en webshops blijven niet achter. Consumenten kunnen kiezen voor bonnen voor hotelovernachtingen, diners, voorstellingen, behandelingen, winkelen en multimedia.

Het oog wil ook wat

Wat vinden consumenten belangrijk bij het aanschaffen van een cadeaubon? Opvallend is dat de verpakking met stip op één staat: 53% van de ondervraagden wil een leukere verpakking voor hun cadeaukaart. De mogelijkheden zijn legio: van papieren bonnen tot cadeauverpakkingen tot leuke doosjes. De meestgebruikte cadeaubon is het bekende 55 x 85mm pvc-pasje.

Mooi vormgegeven cadeaubonnen drukken loont dus. Helemaal omdat consumenten de keuze voor het kopen van een cadeaukaart vaak ter plekke maken; er is dus weinig sprake van ‘merkloyaliteit’.

Designtips voor een gave cadeaubon

Op zoek naar ideeën voor een leuke cadeaubon? We vroegen onze designheld Lonneke om hulp!

“PVC-pasjes hebben het formaat van een pinpas en gaan dus perfect in je portemonnee. Zo ben je wel heel vaak in beeld bij je klanten! Met het juiste systeem kun je ze ook heel goed gebruiken als spaarkaart. Ik vind een matte finish erg gaaf voor een luxere uitstraling.”

“Typografie is een belangrijk instrument voor elke vormgever. Zie een letter als een gezichtje, en laat ze echt een beetje knipogen! Wie wil deze cadeaubonnen nou niet krijgen?”

“In het leven is het niet altijd zwart-wit, maar voor een ontwerp is het wel vaak een goed begin. Herkenbaarheid is belangrijk voor een merk, en wat eenvoudig is onthou je gewoon vaak beter. Je kan het zakelijk houden, maar zwart-wit is niet per definitie streng. Je kan er best een beetje een feestje van maken, maar vergeet niet dat overdaad schaadt!” 

Ook snel cadeaubonnen drukken? Check het aanbod op Drukwerkdeal.nl.

Goed leesvoer?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Lourens Scholing

Lourens Scholing is content marketeer bij Drukwerkdeal.nl.

More Posts

Follow Me:
TwitterLinkedIn

Comments

comments

Tags: , ,

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Send this to friend